Miért nem záródik be vagy nyílik ki megfelelően az autó ajtaja?

Csak azért, mert az elektromos zárak már a legalacsonyabb belépő szintű econoboxokon is alapfelszereltségnek számítanak, még nem jelenti azt, hogy kevesebb probléma van autója legalapvetőbb biztonsági funkciójával. Valójában a kulcs nélküli nyitás azt jelenti, hogy még több alkatrész lapul az autó mélyén, mint a régi analóg zárak esetében.

 

Ha problémái vannak az autóba való be- és kiszállással az elektromos zár meghibásodása miatt, íme hat gyakori ok, amiért előfordulhat, hogy az ajtózárak nem működnek.

 

Az autókulcs eleme lemerült. Egy egyszerű elemcsere a kulcsban megoldhatja a problémát. Az elemek általában érme típusúak, de a pontos számért olvassa el a használati útmutatót. (Vagy távolítsa el a lemerült akkumulátort a távirányítóból; ​​az akkumulátor mérete általában magán az akkumulátoron van nyomtatva. Előfordulhat, hogy a kézikönyvben vagy az interneten meg kell néznie a távtartó kinyitásának módját.)

Kiégett a biztosíték. A következő legegyszerűbb megoldás egy kiolvadt biztosíték lehet. Mielőtt elvinné az autót egy kereskedőhöz, ellenőrizze az elektromos ajtózár biztosítékát, és elkerülheti a költséges látogatást. A használati útmutatónak a biztosítékdoboz konkrét helyére kell mutatnia, de azok általában egy műanyag panel mögött találhatók, a vezetőoldali lábtér közelében, és általában nincs szükség szerszámra az eltávolításhoz. Miután eltávolította a biztosítékdoboz fedelét, a fedél belsejében (vagy a használati útmutatóban) kell lennie egy diagramnak, amely bemutatja a különböző biztosítékok funkcióit. Keresse meg az ajtózáraknak megfelelőt. Előfordulhat, hogy fogóra vagy csipeszre lesz szüksége a kihúzásához (egyes autógyártók húzószerszámot kínálnak a biztosítékdoboz fedelének belsejében). Nézze meg, hogy a biztosíték közepén lévő kis fém kagyló csatlakoztatva van-e vagy sem. A kiolvadt biztosítéknál észrevehető rés lesz. Ügyeljen arra, hogy a biztosítékot egy ugyanolyan áramerősségűre cserélje ki.

A kulcstartó hibás működése. Sajnos a kulcstartók kicsit összetettebbek, mint egy jó, régimódi kulcs. Ha nem az akkumulátor a tettes, el kell vinnie a távirányítót a kereskedőhöz, hogy diagnosztizálják. Csatlakoztatják egy számítógéphez, hogy ellenőrizzék, hogy a távirányító továbbra is a megfelelő jelet küldi-e ki. Ha nem, akkor a fobot ki kell cserélni.

A mágnesszelep meghibásodása. Ha megnyomja a kulcs gombjait, az jelet küld az autó ajtajában lévő mágnesszelepnek. A mágnesszelep az elektronikus jelet mechanikus hatássá alakítja át, ebben az esetben egy acélrudat mozgat, amit a kulcslyukban lévő kulcs elfordítása valósított meg. A nem záródó/kioldó ajtó mágnesszelepének cseréjéhez el kell távolítani a belső ajtópanelt.

Eltört a rúd vagy a csatlakozó. Bár kevésbé valószínű, mint az elektronikus meghibásodás, mindig fennáll annak a lehetősége, hogy a fent említett rudak vagy (valószínűbb) műanyag csatlakozók valamelyike ​​eltört. A hardver hálózat összekapcsolja az ajtópanel kapcsolóit a belső és külső ajtókilincsekkel és zárakkal. A műanyag idővel megkeményedik, és törékennyé válhat, vagy az ablak ismételt nyitása és zárása következtében szennyeződés szivárgott be és halmozódott fel az ajtóban. A mágnesszelep cseréjéhez hasonlóan ehhez is el kell távolítani a belső ajtópanelt a diagnosztizáláshoz és a javításhoz, bár, ha bármilyen probléma merül fel, azok szabad szemmel láthatóak lesznek.

Elektromos problémák. Ha a fentiek egyike sem oldja meg a problémát, akkor elektromos probléma lehet. Minden elektromos alkatrészhez logikai kártyára és vezetékre van szükség, amely végül egy áramforráshoz (az akkumulátorhoz) vezethető vissza. A hibásan működő logikai kártya vagy a vezeték szakadása problémákat okozhat. Ha a reteszelés és feloldás funkció szakaszosan működik, elektromos rövidzárlat lehet a rendszerben a vezeték elhasználódott műanyag szigetelése miatt. Ha egyáltalán nem működik, akkor a vezeték elszakadhat.

 

Ne feledje, hogy szinte minden autónak még mindig van fizikai kulcsa, amellyel zárható és kinyitható az autó. Lehet, hogy el van rejtve a kulcstartójában, vagy külön tartalékként is létezhet, amelyet az autóhoz kapott. Legalább ezt használhatja az autó lezárására a nyugalom érdekében, amíg Ön vagy egy profi szerelő meg nem oldja a problémát.

Még nincs hozzászólás, légy te az első kommentelő!

Hagyj üzenetet

Your email address will not be published.